loading...
لباس کار و تجهیزات ایمنی مهدی آردم
مهدی آردم بازدید : 24 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

همانطور که می دانید رعایت کردن درست بهداشت فردی از بیماری ها جلوگیری مب کند و باعث می شود که افراد در سلامت کامل بمانند. این کار در میط کار شکل دیگری پیدا می کند و بسیار جدی تر باید رعایت شود چرا که در محل کار خطرات بیشتری افراد را تهدید می کند، بنابراین باید به خوبی بهداشت را رعایت کرد تا از این جهت سلامت تضمین شود. سعی داشته باشید که روزی چند بار دستانتان را بشویید به خصوص اگر که در محل کارتان با مواد شیمیایی سر و کار دارید. در صورت بروز مواردی همانند حساسیت های پوستی سریعاً مورد را به سرپرست خود اعلام کرده و به دکتر مراجعه کنند تا مشکل پیش آمده واگیردار نباشد و دیگر همکاران را تهدید نکند.


پاکیزگی و رعایت بهداشت باعث می شود که میکروب و باکتری ها رشد نکنند و باعث بروز بیماری ها نشوند که البته با این راه سلامت همکاران را نیز می توان حفظ کرد. جدا از همه این موارد با رعایت بهداشت فردی می تواند محیط کار سالم و بسیار خوبی را برای خود و همکاران ایجاد کرد.
نکته ای که نباید از ذهن برد و باید به خوبی هر لحظه به فکر آن بود، اینکه در طول روز باید چندین بار دستان خود را بشویید. شستن مرتب دستان نه تنها از بیماری ها جلوگیری می کند و یکی از مهمترین نکات رعایت بهداشت فردی است، باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز می شود.
باید به خوبی دقت داشته باشید که چنانچه کار شما با مواد شیمیایی و سمی است باید به خوبی و روزی چندین مرتبه دستان خود را بشویید. تماس با مواد سمی، شیمیایی، مواد آفت کش که برای گیاهان و محصولات کشاورزی استفاده می شود ممکن است باعث خارش دست و حساسیت های پوستی شود. بنابراین در هنگام کار با این مواد باید دستکش ایمنی به دست داشته باشید و مرتب دستان خود را بشویید.

 

پیشنهاد می شود هرروز پس از کار دوش بگیرید و جاهایی همانند لای انگشتان خود را به خوبی بشویید تا مواد در آنجا باقی نماند. چنانچه در محیطی کار می کنید که رطوبت دارد، باید چندین لباس و تجهیزات ایمنی داشته باشید تا اجازه دهید لباس های قبلی شما به خوبی خشک شوند تا بعد از آن مجدداً استفاده نمایید، چرا که ماندن رطوبت در لباس کار می تواند به راحتی قرچ های پوستی ایجاد کند. جهت شستن لباس های کار خود در منزل، لباس هایتان را با دیگر لباس ها نشورید و به صورت جداگانه آنها را بشویید. بهتر است قبل از بزرگ شدن مشکلتان می بایست به سرپرست و مسئول مربوطه اطلاع دهید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

مهدی آردم بازدید : 24 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

در محیط کار آسیب های مختلفی به افراد وارد می شود که قسمتی از آنها مربوط به آسیب های وارد شده از ابزار می باشد. صدمه های احتمالی از وسایل و یا پرتاب و برخورد با لوازم کار اجتناب ناپذیر هستند، ولیکن در نظر داشته باشید که آسیب های ناشی از ابزارها در محیط کار قابل جلوگیری هستند و می توان احتمال بروز آسیب و خطرات ناشی از ابزار کار را به صفر رساند.
بهترین و ساده ترین روش جهت حفظ ایمنی در کار، استفاده از لباس کار مناسب و البته تجهیزات ایمنی مناسب می باشد، با این حال باید بدانید که ممکن است با استفاده از تمامی وسایل ایمنی آسیب هایی به شما وارد شود. بنابراین باید به خوبی نکات ایمنی را رعایت نمایید. می بایست بلافاصله پس از اتمام کار با ابزارها آنها را در جای خودشان قرار دهید و یا در صورت داشتن کاور و روکش حتماً آن را روی ابزار بکشید.


آسیب دیدگی های ناشی از ابزارآلات در محیط کار ممکن است خیلی جدی نباشند ولیکن در برخی از موارد احتمال دارد باعث آسیب های جدی شوند. استفاده از ابزار نامربوط و نامناسب می تواند یکی از مهمترین دلایل باشد تا به افراد صدمه وارد شود. از دیگر دلایل آسیب های احتمالی می توان به استفاده از ابزار شکسته و یا خراب و از کار افتاده اشاره کرد.
افرادی که لازم است از ابزار استفاده کنند باید کار با آن را به خوبی بلد باشند زیرا استفاده نادرست از آنها حتماً به مصرف کننده آسیب وارد خواهد کرد.

 


آسیب هایی که ممکن است در کار با ابزار ایجاد شود عبارتند از: بریدگی، آسیب به چشم، آسیب های جدی به انگشت ها، زخم و کبودی، صدمه های جدی به مچ دست ها و یا شکسته شدن استخوان های دست.
قبل از انجام کار باید به خوبی محل کار را بررسی کرد، اطمینان از سلامت نورها و میزان کافی نور در محل کار، در شرایطی که ابزاری مشکل دارد باید قبل از شروع کار یا اصلاح شود و یا تعویض شوند و به خوبی تمام موارد ایمنی محل کار حفظ شوند. تمامی این اقدام ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی هنگام استفاده از ابزار هستند.

مهدی آردم بازدید : 21 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

در محیط کار ممکن است خطرات بسیاری افراد را تهدید کند و آسیب های جدی به انسان وارد نماید. بنابراین جدای اینکه به خوبی باید موارد ایمنی را رعایت کرد، سرپرست باید بداند که در بروز موارد حساس و خطرات در کار به سرعت اطلاع دهد و گزارش دقیق اتفاق را یادداشت نماید. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که با گزارش دادن جراحات و خطرات سرزنش خواهند شد، ولیکن اشتباه است و با دادن گزارشات در محیط کار مسئول مربوطه در اصل سرزنش نخواهد شد.
همواره باید به خوبی مراقب خطرات و آسیب های احتمالی بود تا افراد کوچکترین آسیبی نبینند. حفظ ایمنی در سطوح بالا همانند تهیه لباس کار و تجهیزات ایمنی به عهده مسئولین می باشد ولیکن حفظ و رعایت ایمنی و بهداشت فردی به عهده کارکنان می باشد. در صورتی که شما یا همکارانتان آسیبی دیدید بسیار مهم است که در اسرع وقت به کارفرما و یا مسئول قسمت خود اطلاع دهید، هرچند که آسیب در حد جزئی و بسیار کوچک باشد. گزارش اتفاقاتی که در محل کار رخ می دهند بسیار مهم هستند از این رو که هم می تواند اعتماد کارفرما را جلب کرد و هم می توان گزارش داد که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است تا کسی نتواند از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کند و همچنین کادر درمان بتوانند به خوبی شرح قضیه را بدانند تا بهترین تدبیر را برای فرد صدمه دیده داشته باشند.


داشتن حس خجالت و شرم در شرایطی که اتفاقی رخ می دهد، نباید پیش آید و از دادن گزارش جلوگیری کند. خسارت و صدمه ممکن است برای هر کسی در هر وضعیتی رخ دهد بنابراین نباید ترسید و خجالت کشید.
چنانچه در محیط کارتان فردی آسیب دید و لازم بود که با اورژانس تماس گرفته شود، حتماً در اسرع وقت و بدون معطلی با اورژانس تماس حاصل نمایید و گزارش دقیقی از حادثه بیان کنید تا بتوانند به خوبی شما را راهنمایی کنند.

 


گزارش صحیح و درست خطرات و آسیب ها باید شامل موارد ذیل باشد:
محل دقیق حادثه و چطور رسیدن به محل
تعداد افراد آسیب دیده
نوع و چگونگی کمک های اولیه انجام شده در صورت انجام
دیگر خطرات ممکن
نام و شماره در دسترس فرد تماس گیرنده
تجهیزات ایمنی به تنهایی نمی تواند به صورت کامل از افراد محافظت کند و باید به خوبی از خطراتی که شما را تهدید می کند آگاهی داشته باشید. اهمیت دادن به تمامی موارد ایمنی در محل کار از دیگر موارد مهمی است که حتماً باید رعایت شود.

مهدی آردم بازدید : 19 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

همه این را می دانیم که طوفان و آب و هوای بد چه خطراتی را می تواند برای زندگی ما ایجاد کتد. بنابراین بهتر است که بدانیم در هنگام بروز طوفان و در آب و هوای بد چه اقداماتی باید انجام دهیم تا از خطرات احتمالی جلوگیری نماییم.
پیشنهاد می شود هنگام بروز طوفان در ساختمان های بزرگ پناه بگیرید، از حصارهای سیمی و لوله ها به ویژه فلزی فاصله بگیرید و چنانچه صاعقه با همکاران و اطرافیان شما برخورد کرد با فوریت های پزشکی تماس حاصل نمایید.
حتماً این موضوع را می دانید که بادهای شدید، بارش باران های سیل آسا و تگرگ می تواند باعث خسارت های جانی و مالی بسیار جدی شود. به عبارت ساده تر صاعقه و رعد و برق می تواند باعث آتش سوزی، بارش شدید باران می تواند باعث جاری شدن سیلاب و وزش شدید باد می تواند باعث خرابی های زیادی شود.


افراد بسیاری هستند که در محیط های باز و یا در محل هایی مشغول به کار هستند که در شرایط آب و هوایی بد با وجود استفاده از لباس کار و تجهیزات ایمنی مناسب، خطرات جدی آنها را تهدید می کند. بنابراین در هنگام وقوع آب و هوای بحرانی بهتر است دست از کار بکشید و سریع با سرپرست و مسئول خود تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را از وی بگیرید. به پناهگاه بروید و تا زمانی که به شما اعلام نکردند که هوا مساعد شده از آنجا بیرون نیایید.
در این شرایط از وسایل فلزی نه تنها نباید استفاده کنید بلکه باید دور از خود آنها را نگاه دارید. زیر درخت و یا کنار و داخل کانکس و خانه های کوچک اصلاً جای مناسبی برای پناه گرفتن نیست، پناهگاه باید بزرگ باشد و مقاومت زیادی در برابر طوفان داشته باشد. به یاد داشته باشید که نباید به تلفن دست بزنید مگر اینکه مجبور به تماس با اورژانس باشید.
هنگام بروز صاعقه در جایی امن پناه بگیرید چرا که رعد و برق می تواند به صورت مستقیم به شما آسیب وارد نماید. همچنین برخورد صاعقه با زمین اطراف شما نیز می تواند برای شما خطرناک باشد. اصابت رعد و برق با اجسام اطراف شما نیز ممکن است باعث آتش سوزی شود پس به هنگام بروز صاعقه در جای امن باید پناه بگیرید.
توجه داشته باشید که لباس کار و تجهیزات کامل ایمنی جان شما را از طوفان و یا صاعقه نمی تواند نجات دهد. بنابراین باید تمامی نکات ایمنی لازم را رعایت نمایید تا جان شما به خوبی حفظ شود.

مهدی آردم بازدید : 25 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه های جدی بیان کرده مبتنی بر استفاده از ماسک جهت جلوگیری از انتقال کووید-۱۹ (کرونا). این در حالی است که بسیاری از افراد امروزه دارای شیلدهای پلاستیکی هستند. حالا آیا در این شرایط بیماری شیلد پلاستیکی می تواند جایگزین مناسبی برای ماسک های پارچه ای به شمار بیاید؟
شیلدهای پلاستیکی بر این اساس طراحی و تولید شده اند که افرادی که به دلایلی همانند گرما و تنگی نفس ماسک نمی زنند بتوانند حفاظتی در برابر بیماری و ویروس داشته باشند. بسیاری از پژوهشگران و همکاران برای مراقبت های بهداشتی به این نتیجه رسیده اند که شیلدهای بهداشتی می تواند تا حدی خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند. همانطور که در این مدت گفته شده است، ویروس کرونا همراه با قطرات و بزاق دهان فرد آلوده به صورت ما بپاشد و مبتلا شدن ما را در پی داشته باشد، از آنجایی که عینک ایمنی برای کارهای روزمره قابل استفاده نیست، شیلدهای پلاستیکی می تواند از ورود قطرات به چشم، بینی و دهان به خوبی جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که ویروس کرونا از راه دهان و بینی و چشم نیز قابل انتقال است.


دکتر جوی هنینگین، استادیار بالینی داشکده پزشکی بیرمنگهام بیان کرده است که هنوز هیچ اطلاعاتی مبتنی بر اینکه شیلد به تنهایی قادر به جلوگیری از ویروس کرونا است در دست نداریم ولیکن می توان به قطعیت گفت که استفاده از ماسک همراه با شیلد محافظت از افراد را بیشتر می کند.
شیلدها به ویژه برای پرسنل و کادر درمان حین انجام فعالیت و رسیدگی به حال بیماران مبتلا به کرونا که ممکن است در صورت پرسنل سرفه و یا عطسه کنند بیشترین کاربرد را دارد. علاوه بر لباس کار و تجهیزات ایمنی لازم برای این افراد، شیلدهای پلاستیکی نیز توصیه می شود تا به خوبی از افراد کادر درمان محتفظت شود.

مهدی آردم بازدید : 16 چهارشنبه 28 آبان 1399 نظرات (0)

عزیزانی که برای جمع آوری زباله استخدام می شوند باید آموزش هایی ببینند که در هنگام کار خطری آنها را تهدید نکند. توجه داشته باشید که تصور اینکه جمع آوری زباله خطری برای کسی ندارد کاملاً اشتباه است و ممکن است حتی جان افراد را بگیرد! کارفرمایان موظفند که برای بالا بردن آگاهی و تهیه تجهیزات ایمنی کارمندان به خوبی از افراد محافظت کنند.


این کار به قدری مهم و حساس است که موسسه ملی ایمنی و سلامت شغلی (NIOSH) جهت تامین ایمنی کارگران جمع آوری زباله به کارفرمایان دستوراتی داده است که حتماً باید رعایت شوند:

  • اجرای یک برنامه ایمنی و سلامت به جهت آشنایی کارگران و توانایی کنترل خطرات احتمالی
  • اجرا و تعیین یک فرهنگ ایمنی قوی و مثبت توسط مدیران بالا رتبه شرکت. این کار باعث می شود که کارگران تصور کنند که مدیران به ایمنی آنها توجه کافی و لازم را دارند.
  • ایجاد کمیته ایمنی و سلامت تشکیل شده از نمایندگان و کارگران
  • اطمینان از انطباق استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) که تعیین شده اند
  • در صورت امکان تامین وسایل نقلیه تمام اتوماتیک برای حفظ سلامت بیشتر کارگران
  • تامین و تهیه تجهیزات بالابر برای کاهش فشار کار
  • ارزیابی ایمنی کار و مدیریت خطرات مربوط به کار
  • آموزش های لازم کارگران با در نظر گرفتن نوع فعالیت هایی که قرار است انجام دهند
  • تکرار دوره های آموزشی برای یادآوری به کارگران
    کارگرانی که قرار است راننده ماشین های جمع آوری باید نکاتی را رعایت کنند که برای حفظ ایمنی و سلامت کارگران ضروری است. از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
    رانندگی با سرعت کم و ایمن، چک کردن تمام بوق ها و چراغ های هشدار دهنده و اطمینان از سالم بودن آنها برای مواقع ضروری، راننده موظف است قبل از حرکت از سوار شدن کارگران اطمینان حاصل نماید، راننده باید به نحوی کنار سطل زباله بایستد که حرکت و عبور و مرور وسایل نقلیه های دیگر را مختل نکند.
    تمامی کارگران باید از تجهیزات و لباس کار استفاده کنند. به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی برای این عزیزان دستکش ایمنی است زیرا سر و کار داشتن با زباله ها به تنهایی سخت و دشوار است، حال تصور کنید در بین زباله ها شیشه های شکسته نیز باشد، در این صورت دست کارگران به شدت آسیب خواهد دید، بنابراین تجهیزات ایمنی در این کار بسیار مهم و حیاتی است.
مهدی آردم بازدید : 25 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

سوختگی از موارد خطرناکی است که در محیط کار افراد را تهدید می کند. سوختگی علاوه بر آسیب های جدی و جبران ناپذیر ممکن است باعث مرگ نیز شود. بنابراین باید به خوبی از سلامت خود در هر محیطی که هستید حفاظت نمایید. چنانچه برای خودتان و یا همکارانتان در محیط کار سوختگی رخ داد، باید در اسرع وقت با اورژانس تماس حاصل نمایید و تا رسیدن ماموران سلامت، تمام کارهایی که به شما می گویند را به خوبی انجام دهید. همانطور که از قبل می گفتند پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین بهتر است که برای محافظت از خود در برابر سوختگی از تجهیزات ایمنی لازم استفاده نمایید.
درصد بسیار زیادی از آمارهای سوختگی ثبت شده مربوط به بزرگسالان در محیط کار بوده است. سوختگی هایی که در محل کار افراد را تهدید می کنند تماس با شعله آتش، تماس با اشیاء بسیار داغ، تماس با مایعات یا بخار بسیار پر حرارت، پاشیدن مواد شیمیایی به چشم یا پوست و برق می باشند.


سوختگی به چند درجه تقسیم بندی می شود
سوختگی درجه یک نسبت به بقیه سوختگی ها جدیت کمتری دارد و تنها باعث قرمزی پوست، تورم و یا خشکی خفیف روی سطح پوست می شود.
سوختگی درجه دو آسیب های جدی تری به بدن وارد می کند. این نوع از سوختگی معمولاً همراه با درد است و روی سطح پوست تاول می زند و تورم ایجاد می شود.
سوختگی درجه سوم باعث سوختن کامل پوست و سفید شدن آن می شود. پوست به قدری سوخته می شود که سطح آن سفت و خشک می شود. سوختگی درجه سوم هر اندازه ای که باشد به شدت خطرناک و جدی است و به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.
سوختگی معمولاً از هر نوعی که باشد خطرناک به شمار می رود چرا که در ابتدا به خوبی نمی توان میزان و درجه آن را مشخص کرد. بنابراین در هنگام بروز سوختگی سریع با فوریت های پزشکی تماس حاصل نمایید. توجه داشته باشید که حتماً از لباس کار مناسب با محیط کاریتان استفاده نمایید تا دچار سوختگی نشوید.

مهدی آردم بازدید : 21 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی و آتش نشانی تهران، حسین مصطفی زاده، گفته است “تا زمانی که نیروی انسانی کارکشته، خبره، متخصص و عاشق تولید در کشور داریم می توانیم با اعتماد به نفس مسیر جهش تولید را با استفاده از تمام هم و غم خود طی کنیم.”
منظور او از این سخت این است که با نیروهایی که عاشق تولید هستند و در عین حال دارای تخصص و کارهای حرفه ای می باشند می توانیم تولیدات داخلی را افزایش دهیم و تولیدات خود در صنعت ایمنی و آتشنشانی را بالا ببریم. تجهیزات ایمنی و لباس کار از آن دسته از ملزومات کار است که در سال های دور به دلیل ناتوانی در تولید، هزینه های بسیار زیادی برای واردات آنها داشته ایم ولیکن امروزه با استفاده از نیروهای حرفه ای تولیدات بسیار خوب و زیادی در این زمینه داشته ایم.


وی با اشاره به اقدامات اتحادیه برای تحقق این مهم بیان کرد: اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی و آتشنشانی در سال های اخیر با همت و سرمایه گذاری در حوزه تولید توانسته برای تولید انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز در بازار به خصوص انواع لوازم و لباس ایمنی آتش نشانی، دستکش ایمنی، سیستم اعلام اطفای حریق، کپسول آتشنشانی، کلاه ایمنی و کفش های صنعتی تلاش کند. او ادامه داد: با افتخار اعلام می کنم این اتحادیه در چند سال گذشته روند بسیار صعودی در توسعه تولید لوازم موجود در این صنف را طی کرده است. البته قطع به یقین برخی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این نوع کالاها در کشور وجود ندارد و باید وارد شوند.

مهدی آردم بازدید : 26 شنبه 24 آبان 1399 نظرات (0)

به دلیل حساس بودن و اهمیت بسیار زیاد سلامت سر در بدن، استفاده از کلاه ایمنی در تمام مشاغل از ضرورت های جدی است که همه افراد آن را رعایت کنند. کلاه ایمنی به صورت حرفه ای و عالی از سر در مقابل خطرات و آسیب های احتمالی به هنگام کار جلوگیری می کند. تمام این محافظت ها و حساس بودن سر این است که جمجه انسان محل قرارگیری اعضای حیاتی بدن و همچنین مرکز سیستم اعصاب بدن می باشد، از این رو با کوچکترین آسیبی ممکن است سیستم کل بدن و اندام های دیگر دچار خطر و یا آسیب های جدی و دائمی شوند. گزارش ها حاکی از آن هستند که بیشترین آسیب ها در محیط کار مربوط به سر می باشد، بنابراین باید به خوبی در حفظ سلامت خود و سر کوشا باشید و از کلاه ایمنی استفاده نمایید.


به صورت کلی آسیب هایی که به سر ممکن است تهدید به شمار بروند عبارتند از موارد ذیل:
– سقوط و پرت شدن و یا برخورد اشیاء به سر
– برخورد سر با وسایل ثابت در محل کار به خصوص در فضاهای کوچک تر
– تماس سر با تجهیزات برق و یا خط های انتقال برق
– گیر کردن موهای سر در ماشین آلات متحرک و کنده شدن دسته ای موهای سر
– در مکان های دارای آتش، آتش گرفتن موهای سر و یا سوختگی سر
اینها تنها بخش خوش بینانه آسیب ها به سر هستند، به عبارتی ممکن است که خطرهای بسیار جدی تری به سر وارد شود. آسیب هایی که حتی ممکن است به مرگ طرف منجر شود! این آسیب ها عبارتند از:
– برخورد سر با اجسام لبه دار و بسیار تیز که منجر به سوراخ شدن جمجه هستند.
– برخورد شدید اجسام با سر که منجر به شکستن جمجمه و یا مهره های گردن منجر می شود.
– ضربه شدید به سر که باعث ضربه مغزی می شود که بدون شکستن جمجمه رخ می دهد و ممکن است باعث بیهوشی و مشکلات متعدد و خطرناک دیگری شود.
– مالیده شدن و برخورد مواد شیمیایی به سر که باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می شود.


نمی توان تمامی خطرات را نادیده گرفت و از طرفی حذف آنها اصلاً ممکن نیست، بنابراین برای حفاظت و جلوگیری از تهدیدات و خطرات ناشی از کار باید از کلاه متناسب با نوع شغلتان که یکی از اصلی ترین تجهیزات ایمنی است، استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هر شغلی برای خود کلاه ایمنی مخصوصی دارد که با توجه به شرایط و محیط کاری ویژگی های منحصربه فردی دارند.
سیستم فنی کلاه ایمنی به نحوی است که بتواند به خوبی از سر در برابر ضربات و انرژی های وارده محافظت کند، به این صورت که کلاه ایمنی باید انرژی اجسام در حال سقوط را به خوبی بگیرد و جذب کند تا سر کمترین آسیبی نبیند. در هر کلاه ایمنی این جذب به صورت های مختلف انجام می شود، در برخی از آنها از راه تغییر شکل موقت و یا دائم پوسته کلاه و یا از طریق شکستن کوچک برخی قسمت های پوسته کلاه و یا یراق ها.
به صورت اساسی کلاه ایمنی می بایست مقاومت بسیار زیاد و خوبی در برابر خطرات داشته باشد تا سر کوچکترین آسیبی نبیند.

مهدی آردم بازدید : 20 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

در هنگام کار پوشیدن لباس کار باید جهت جلوگیری از آسیب دیدن لباس کار و تجهیزات ایمنی مخصوص به شغلتان استفاده شود. لباس کار برای شغل های مختلف، متفاوت طراحی و تولید می شود چرا که هر کاری ویژگی های مخصوص خودش را دارد و باید متناسب با خطراتی که افراد را تهدید می کند لباس مناسب داشت. در نظر داشته باشید که تجهیزات ایمنی لازم برای تمام شغل ها به نحوی استاندارد می گیرند که آسیب های احتمالی به فرد در آن شغل را به حداقل برسانند.
بنابه گفته ها می توان متوجه شد که حفظ و نگهداری از لباس کار اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به خوبی به این لباس رسیدگی کرد تا به بهترین شکل از سلامت ما محافظت کند. رسیدگی به لباس کار و بررسی آن زمان زیادی از ما نخواهد گرفت، باید توجه داشته باشید که در زمان استفاده از لباس کار ممکن است ایرادات آن را متوجه نشوید، بنابراین بهتر است که پیش از پوشیدن لباس آن را به خوبی و با دقت بررسی کنید. چنانچه در لباس نقصی مشاهده کردید بهترین کار این است که دست از کار بکشید و هرچه زودتر به برطرف کردن آن رسیدگی نمایید چرا که ممکن است هنگام کار همان نقص باعث بروز خطراتی برای جان و سلامت شما شود. ممکن است در شرایطی کار کنید که لباس کار یدک داشته باشید و به محض آسیب لباس اول، مجبور به استفاده از لباس دوم خود شوید، در این شرایط توصیه می شود که ابتدا بدن خود را بشویید و یا کاملاً تمیز نمایید که آلودگی را به لباس جدید منتقل نکنید.


نکته قابل توجه این است که پس از اتمام کار، لباس کار خود را به خوبی بشویید و آن را جایی بگذارید که کاملاً خشک شود، ماندن نم در لباس هم باعث به وجود آمدن قارچ و باکتری می شود و هم باعث پوسیدگی پارچه خواهد شد.
ممکن است کار شما به نحوی باشد که نیازی نباشد هرروز لباس کارتان را بشویید اما این زمان را طولانی نکنید و سعی بر این داشته باشید که هفته ای یک بار حداقل لباس خود را بشویید تا هم از پارچه محافظت شود و هم باعث آسیب به بدنتان نشود.
اگر در جایی کار می کنید که با وسایل و مواد شیمیایی سر و کار دارید، بهترین روش نگهداری از لباس کار این است که لباس خود را مرتباً شست و شو نمایید و لباس تمیز و شسته شده را در مجاورت لباس های آلوده نگذارید. مواد شیمیایی و سمی در کمترین زمان ممکن آسیب های جدی به شما وارد خواهد کرد بنابراین در این شرایط باید به خوبی از لباس کارتان محافظت کنید تا کمترین خطری شما را تهدید نکند.
لباس هایی که در محیط های آلوده و سمی استفاده می شوند، معمولاً از جنسی هستند که با شست و شو زیاد آسیب نمی بینند ولیکن پس از مدتی آنها خراب می شوند و باید حواس خود را به خوبی جمع کرده تا به محض اینکه پارچه از حالت اولیه خارج شد، سریع لباس خود را تعویض کرده و لباس کار نو و سالم را جایگزین کنید.
لباس کار شما رابطه مستقیمی با سلامت و آرامش شما در محیط کاریتان دارد، بنابراین به خوبی از آن محافظت کنید.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 202
  • بازدید سال : 2,132
  • بازدید کلی : 4,317